10 januari, 2021

Openstretch.se och Travspelarens guide till Klondike tystnar

Webbplatsen openstretch.se och travbloggen Travspelarens guide till Klondike tystnar.

Webbsidan www.openstretch.se med domännamn och all programkod – men också tankar och idéer som aldrig implementerades går i graven. Jag kommer att ta kontakt med ATG och avsluta vårt avtal.

Om någon skulle vilja lägga ett litet bud för den tid vi lagt ner och ta över domännamnet eller få programkod till travprogram och tanka av oss våra tankar så skicka ett meddelande till mig via twitter: @openstretch eller lämna ett meddelande.

Vem vet, det kanske är någon som vill göra sina egna tips och ha ett travprogram? Bara domännamnent openstretch.se har ju sin plats (och gratis marknadsföring) i travets värld. 

Ta chansen! 


***

Det här är det sista inlägget om trav som jag skriver i mitt liv. Min travresa har nämligen stannat sedan en tid tillbaka. Jag har inte sett ett travlopp på över ett år och jag vet inte ens vem som vunnit Elitloppet, Derbyt eller Stochampionatet de senaste åren. Ska jag vara ärlig så är jag inte säker på att jag kan nämna 10 travhästar som är aktiva idag. Det är lika märkligt som intressant hur det kunnat bli så och hur fort vi människor går vidare.

Men det är inte med sorg jag minns vad som varit och det är inte med bitterhet som jag lämnar. Tvärtom så minns jag travets magiska värld med glädje. Det är bara så att var sak har sin tid. Jag har för många roliga saker som pågår i mitt liv och det finns helt enkelt inte plats för trav.

 

***

Min grundtanke med den här bloggen var att synliggöra att det är travrader som V75 handlar om. Det är travraderna och inte enskilda hästar som är lottsedeln som kan ge dig miljoner. Jag tycker själv att jag var något intressant på spåren och jag har fått många fina meddelanden under åren från läsare. Men mitt bloggande tog aldrig riktigt fart. Alltför många inlägg finns som utkast eller som tankar i mitt huvud. Jag hade nog hela tiden andra saker som jag tyckte var roligare att syssla med. 

Under tiden så skapade jag också travprogrammet openstretch.se ihop med en barndomskompis. Det har varit enormt lärorikt och sjukt kul för oss båda. Vi hade faktiskt ett travprogram klart med många helt unika funktioner och metoder. Det var riktigt bra! Men sen fick vi för oss att byta ramverk, och livet kom emellan.

 

***

Jag växte upp med travet, jag har rest och jag har träffat så många fina människor. Den spänning och den känsla av förväntan som uppstår i travets underbara värld är svår att beskriva för någon som inte upplevt det. Travspelare är underskattade – jag har alltid sagt att det är ett nyfiket släkte som brinner för mycket mer än bara spelandet. De flesta spelare älskar verkligen hästarna och sporten också.


Ta hand om er och njut av livet. 


Hjärtliga travhälsningar

-Henrik

 

1 kommentar:

  1. Tack för det jobb du lagt ner, och lycka till vidare! Jag hittade till dina inlägg för ett par år sedan och jag använder fortfarande openstretch.se för att fylla i system. Du är den enda skribent jag funnit som jag menar tänker i rätt banor angående streckspel på travet. För lönsamhetens skull kanske det är bäst att du slutar skriva offentligt, men tråkigt ändå då jag tror jag kunnat lära mig ännu mer om du fortsatt skriva. Tack igen för dina bidrag, du är redan saknad!


    /Peter

    SvaraRadera